Kategorija: Kultura, Filmovi

Ruj 4

U splitskim kinima

Donosimo kratke recenzije najpopularnijih filmova: Plaćenici 2, Vitez tame: Povratak, Ted i Sramota.

U splitskim kinima

PLAĆENICI 2 (The Expendables 2) - Cinestar

Generacije filmofila koje su odrasle na mega popularnim akcijskim filmovima 80-tih i 90-tih, napokon su došle na svoje. Nakon što je Sylvester Stallone obavio polovičan posao akcijskim spektaklom 'Plaćenici', dvije godine poslije, konačno je svoju misiju doveo do kraja i sakupio gotovo kompletnu generaciju uber macho glumaca koji su krajem prošlog stoljeća prkosili silama apokalipse. Uspoređujući se sa svojim prethodnikom, 'Plaćenici 2' su dobili puni smisao Stalloneove ideje. Uz Sly-ja, Lundgrena, Willisa i Stathama, tu je napokon i ostatak posade, Arnie, Van Damme i neizostavni Chuck Norris.

Da, budimo realni! 'Plaćenici 2' nisu dubokouman film s originalnom pričom koja će vas ostaviti bez daha, iz filma, naravno, ne pršti socijalna tematika dostojna sedme umjetnosti, a raskoš dijaloga svedena je na 'I'll be back'!
No, to smo i očekivali, 'Plaćenici 2' su testosteronska akcija namijenjena milijunima obožavatelja koji pate za nekim prošlim vremenima, kada su kvartovima umjesto kladionica vladale videoteke. Devedeset minuta odlične akcije s brdom ispaljenih metaka i statista koji lete zrakom, te ekipom koje se, nogometnim žargonom, ne bi posramili ni Real ni Barça, proletjet će u trenu.

Ocjena: 3/5
Zabava do krajnjih granica!

VITEZ TAME: POVRATAK (The Dark Knight Rises) - Cinestar, Kino Central

Nema sumnje, Christopher Nolan ponovno je svojoj publici servirao prvoklasni specijalitet, a kritici po treći put uspio raskolačiti oči i razjapiti usta. Trećim nastavkom Batman franšize, Chris je nedvojbeno pokazao da je i dalje jedan od najboljih proizvoda moderne holivudske tvornice digitalnog doba. Nevjerojatno kako se spomenuti autor već po treći put uspijeva snaći u kaši dvaju sastojaka koji su naizgled nespojivi - ispričati banalnu priču o poznatom stripovskom junaku, te kroz nju provući paralelu s modernim društvom. Ovog je puta nakon Jokera u centru pažnje negativac Bane, još luđi, još opasniji i još dojmljiviji od svog prethodnika. Nolan na maestralan način kroz Batmana (Christian Bele) i spomenutog antagonista uvlači publiku u njihovu bitku, te ih uspijeva suočiti najvećim problemom američkog društva i to idejom koju je još davno zastupao legendarni Lee Marvin - protiv nasilja se može boriti samo nasiljem!

Ocjena: 4/5
Nikako ne propustiti!

TED - Cinestar

Teško je povjerovati da se netko u Hollywoodu sjetio snimiti ovakav film i pri tome pomisliti na riječi - vrhunska zabava. Plišani medo imena Ted igra glavnu mušku ulogu - niti malo macho, ali je slatko za privući ženski dio publike. Eh da, ali taj je isti Ted simbol najobičnijeg muškog izroda koji žene, naravno, percipira kao objekte, konstantno simulira oralni seks, a iz plastičnih mu usta pršte psovke kao na sjeveru Poljuda. Nimalo slatko! Iako je priča potpuno besmislena, možda i najblesavija ikad, 'Ted' je zbog nekog neobjašnjivog šarma ipak dobio status komedije ljeta. Pregršt nekorektnog humora, banalnih situacija, psovki, glupavog Marka Wahlberga i neodoljive Mile Kunis, za mnoge su očito dobitna kombinacija.

Ocjena: 2/5
Prosudite sami!

SRAMOTA (Shame) - Kino Central

Svaki čovjek ima neku tajnu duboko skrivenu u sebi koju čvrsto čuva i ne dopušta da izađe na površinu. Naravno, sram ga je! Na taj bi način bilo najjednostavnije opisati logline filma 'Sramota' Stevea McQueena. Vrlo lijep i pomno strukturiran, fascinantan, moćan do bola, a istovremeno jako uznemirujuć. O čemu se ovdje zapravo radi? Glavni protagonist McQueenovog filma je lik Brendon (briljantni Michael Fassbender) čija vanjština odaje dojam kako se radi o uspješnom, uglađenom i po svemu sudeći normalnom momku. No, ispod površine skriva se strastveni erotoman, koji zbog svoje ovisnosti o seksu vodi traumatičan život unutar svoja četiri zida. I sve bi to bilo sasvim jednostavno i pravocrtno da se takva osoba, otuđena od svijeta, ne osjeća osramoćeno vlastitim porivima zbog kojih je svjesna svoje hladnoće, nezainteresiranosti za životom i nekontroliranom kaotičnošću, dok se iza svega skriva mračna i nedefinirana prošlost. Što je zapravo po srijedi, doznajte sami! Koliko je McQueen fantastičnom karakterizacijom svog lika usisao gledatelja u svoj svijet do krajnjih granica, osjetite na vlastitoj koži.

Ocjena: 4.5/5
Hitno u kino!