Kategorija: Kultura, Filmovi

Tra 6

Ciklus ‘Novog ruskog filma’

U petak, 6. travnja s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split možete pogledati film ’4′ ruskog redatelja Ilye Khrzhanovskog. Ulaz je besplatan.

Ciklus ‘Novog ruskog filma’

Projekcije su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. 

U filmu ’4’, svojevrsnom ruskom kriptogramu susreću se hipnotička ljepota i turobna stvarnost. Redatelj Ilya Khrzhanovsky (1975) priču otvara noćnim prikazom ulice s četiri psa pažljivo pozicionirana u kadru. Iz pozadine dopire zvuk mašine i vidimo ravnomjerno pulsirajuće narančasto svjetlo. U dubini prostora, poput kazališne kulise, stoji izlog iz kojeg bezlično pilje četiri lutke. Malo kasnije, radnja će se preusmjeriti na protagoniste filma čija su lica ispunjena sličnom prazninom. Međutim, za sada, noć pripada psima koji cvileći napuštaju mjesto radnje nagovještavajući socijalnu nelagodu ukomponiranu u redateljevu lucidnu estetsku viziju. 

Ono što slijedi je nevjerovatna priča, istovremeno dirljiva i teška, priča koja jednostavno i direktno (raz)otkriva ljudsku prirodu i šokira. Troje glavnih likova Marina (Marina Vovchenko), Volodya (Sergey Shnurov) i Oleg (Yuri Laguta), troje stranaca susreću se u baru nedugo nakon što su psi iz uvodnog kadra odlutali u noć. Kroz dugi, polupijani razgovor Khrzhanovsky nas iznenađuje virtuoznošću dramaturškog postupka, svojim vizualnim stilom, i dijalozima koji eskaliraju u potpuno neočekivanim istinama i pravcima. 

Nakon što ste pomislili kako ova socijalna drama prikazuje samo jednu stranu života, njegova se radnja odvija i eksplodira u neočekivano grotesknim situacijama., na rubu komedije i apsurda. Scenarist filma je Vladimir Sorokin, etablirani ruski pisac. 

‘4’ je film koji traži i zaslužuje da ga pogledate otvorenog uma. Bez obzira na njegove duge pauze šutnje i težinu, nebrojene vizure ruskog krajolika, znoja, životinjskih tijela i obscenih kadrova golih ruskih žena u poodmakloj dobi, ovo je iznimno ostvarenje suvremene ruske kinematografije koje bez izmotavanja zarezuje u manje poznate predijele ljudske prirode i predstavlja ih sirovo i bez pardona. Za uzore Khrzhanovsky navodi Andrea Tarkovskog i Belu Tarra, iako slične po vizualnom dojmu, ideološki potpuno oprečne autore. Ovo je autorov prvi dugometražni film.

Comments

Tags: 4, ruski film, kinoklub split,